ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Statut MOSiW

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-11-06 11:28:51 przez Anna Lisiecka

Akapit nr - brak tytułu

STATUT Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu stanowi załącznik do Uchwały Nr LII/515/22 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 31 maja 2022 r. w sprawie statutu Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu

Akapit nr - brak tytułu

 
 
STATUT Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku
  1. Rozdział.
    ​Postanowienia ogólne
    • § 1. Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu zwany dalej MOSiW jest jednostką budżetową Gminy Międzyrzecz .
    • § 2. Nadzór nad MOSiW sprawuje Burmistrz Międzyrzecza.
    • § 3. Siedzibą MOSiW jest miasto Międzyrzecz.
    • § 4. MOSiW terenem swojego działania obejmuje terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    • § 5. MOSiW wykonuje zadania własne Gminy Międzyrzecz w zakresie sportu i rekreacji z wyłączeniem zadań realizowanych w tym obszarze przez szkoły.
  2. Rozdział
    ​Cele i zadania MOSiW
    • § 6. Celem działania MOSiW jest:
    1. upowszechnianie zachowań prozdrowotnych
    2. propagowanie i popularyzowanie kultury fizycznej i sportu, rekreacji i wypoczynku
    3. zagospodarowanie czasu wolnego dzieci, młodzieży i osób dorosłych
    4. zapewnienie warunków do rekreacji oraz uprawiania sportu poprzez utrzymywanie w należytym stanie obiektów sportowych i udostępnianie ich zainteresowanym.
    • § 7. MOSiW realizuje cele określone w § 6 poprzez:
    1. administrowanie obiektami sportowymi i rekreacyjnymi Gminy Międzyrzecz z zachowaniem szczególnej staranności w administrowaniu zgodnie z przeznaczeniem tego mienia i jego ochroną
    2. udostępnianie administrowanych obiektów wszystkim zainteresowanym
    3. prowadzenie nauki pływania
    4. prowadzenie zajęć sportowo - rekreacyjnych
    5. propagowanie, szczególnie wśród dzieci i młodzieży zachowań promujących zdrowy sposób spędzania wolnego czasu
    6. udostępnianie bazy pływackiej szkołom działającym na terenie Gminy Międzyrzecz na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej
    7. organizowanie zawodów sportowych i imprez o charakterze rekreacyjnym
    8. realizowanie innych zadań Gminy z zakresu kultury fizycznej
    9. współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami w zakresie realizacji zadań statutowych.
  3. Rozdział
    ​Organizacja MOSiW
    • § 8.
    1. MOSiW zarządza i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor.
    2. Dyrektor MOSiW działa jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Międzyrzecza.
    • § 9.
    1. Czynności z zakresu prawa pracy wobec Dyrektora MOSiW wykonuje Burmistrz Międzyrzecza.
    2. Zatrudnienie następuje zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.2022, poz. 530 z późn. zm.).
    • § 10.
    1. Do zakresu obowiązków Dyrektora MOSiW w szczególności należy:
      • 1) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania MOSiW i kierowanie jego działalnością
      • 2) opracowywanie oraz realizacja planów finansowych
      • 3) zaciąganie zobowiązań i dysponowanie środkami finansowymi MOSiW w zakresie otrzymanego pełnomocnictwa
      • 4) sprawowanie kontroli wewnętrznej
      • 5) reprezentowanie zakładu na zewnątrz
      • 6) wykonywanie funkcji pracodawcy w stosunku do zatrudnionych pracowników w MOSiW
      • 7) wydawanie, w oparciu o obowiązujące akty normatywne, zarządzeń wewnętrznych, instrukcji i regulaminów
      • 8) określanie dni i godzin otwarcia podległych obiektów;
      • 9) prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji
      • 10) zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom administrowanych obiektów.
    2. Wewnętrzną organizację MOSiW określa regulamin organizacyjny ustalony przez Dyrektora.
  4. Rozdział
    Gospodarka finansowa MOSiW
    • § 11.
    1. MOSiW prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych dla jednostek budżetowych.
    2. Podstawą gospodarki finansowej MOSiW jest roczny plan dochodów i wydatków zwany dalej planem finansowym.
    • § 12. MOSiW prowadzi rachunkowość według wymogów określonych w ustawie o rachunkowości, ustawie o finansach publicznych i wydawanych doń przepisach wykonawczych oraz sporządza według zasad tam podanych, sprawozdania finansowe i budżetowe.
    • § 13. MOSiW prowadzi odrębny rachunek bankowy.
  5. Rozdział
    ​Nadzór nad MOSiW
    • § 14.
    1. Burmistrz Międzyrzecza w granicach określonych przez prawo dokonuje kontroli i oceny działalności MOSiW oraz jego Dyrektora.
    2. W ramach sprawowanego nadzoru Burmistrz jest uprawniony do:
      • 1) żądania informacji, sprawozdań i wglądu do dokumentów
      • 2) zobowiązania Dyrektora do podjęcia określonych działań bądź wstrzymania się od nich.
  6. Rozdział
    Postanowienia końcowe
    • § 15. W sprawach związanych z funkcjonowaniem MOSiW, a nie uregulowanych niniejszym statutem, stosuje się regulamin organizacyjny oraz ogólnie obowiązujące przepisy prawa.
    • § 16. Zmiany w statucie mogą być dokonywane uchwałą Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
    • § 17. MOSiW używa pieczęci o treści:
      Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu
      os. Kasztelańskie 8 A
      66-300 Międzyrzecz
      tel. 95 742 73 80
« powrót do poprzedniej strony