ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

REGULAMIN I ZASADY KORZYSTANIA DOTYCZĄCE PŁYWALNI MIEJSKIEJ „KASZTELANKA’’

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-10-13 13:23:14 przez Anna Lisiecka

Akapit nr - brak tytułu

REGULAMIN PŁYWALNI MIEJSKIEJ „KASZTELANKA’’
1. Pływalnia jest obiektem ogólnie dostępnym, zlokalizowanym w Międzyrzeczu os. Kasztelańskie 8.
2. Za bezpieczeństwo osób korzystających z pływalni odpowiedzialni są ratownicy, opiekunowie grup zorganizowanych oraz prowadzący zajęcia.
3. Przed wejściem na teren pływalni oraz rozpoczęciem korzystania z jej urządzeń należy zapoznać się z niniejszym regulaminem i instrukcjami użytkowania atrakcji pływalni oraz stosować się do nich w czasie pobytu na terenie pływalni.
4. Za korzystanie z pływalni pobierane są opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem.
5. Osoby naruszające porządek lub przepisy niniejszego regulaminu będą usunięte z obiektu bez prawa zwrotu wcześniej uiszczonych opłat.
6. Na pływalnie nie będą wpuszczane osoby:
a) których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub środków odurzających,
b) z otwartymi ranami,
c) z oznakami chorób stwarzających niebezpieczeństwo utonięcia,
d) których stan higieny odbiega od ogólnie przyjętych norm.
7. Na terenie zabrania się:
a) palenie tytoniu i spożywanie napojów alkoholowych, środków odurzających,
b) wnoszenie opakowań szklanych, ostrych narzędzi oraz innych przedmiotów niebezpiecznych,
c) stwarzania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu osób tam przebywających,
d) używanie sprzętu ratowniczego i pływającego do innych celów niż jest przeznaczony,
e) bieganie po obejściach, dojściach i wpychania do wody innych użytkowników,
f) skakanie do wody z brzegu basenu i słupków startowych,
g) konsumpcja artykułów żywnościowych na terenie hali basenowej,
h) wrzucanie do wody naczyń, resztek jedzenia i wszelkich przedmiotów obcych,
i) niszczenia wyposażenia,
j) zanieczyszczanie wody basenowej poprzez załatwianie potrzeb fizjologicznych, używanie mydła i innych środków czyszczących,
k) hałasowanie,
l) fałszywego alarmowania i używania wszelkich sygnałów dźwiękowych, 
m) wprowadzania na teren obiektu zwierząt.
8. Z pływalni mogą korzystać osoby:
a) grupy szkolne pod opieką osoby prowadzącej zajęcia,
b) grupy instytucjonalne pod opieką osoby wskazanej w umowie,
c) osoby indywidualne,
d) pobyt grup zorganizowanych reguluje odrębny regulamin, z którym każdy opiekun grupy zobowiązany jest się zapoznać,
e) dzieci do lat 7 mogą przebywać na terenie pływalni wyłącznie pod opieką osób pełnoletnich.
9. W przypadku grup zorganizowanych, za skutki zachowań uczestników odpowiedzialność ponosi opiekun grupy.
10. Wszystkie urządzenia udostępnione klientom pływalni posiadają wymagane atesty oraz zapewniają bezpieczne ich użytkowanie pod warunkiem stosowania się do regulaminów.
11. Pływalnia objęta jest kontrolą telewizji przemysłowej.
12. Użytkownikom pływalni zaleca się niezabierania na teren obiektu wartościowych przedmiotów ze względu na ryzyko kradzieży lub zagubienia.
13. Za rzeczy zagubione lub skradzione nieoddane do depozytu właściciel obiektu nie ponosi odpowiedzialności.
14. Przed wejściem na teren pływalni użytkownicy zobowiązani są do zmiany, w holu pływalni, obuwia na czyste obuwie plażowe, następnie skorzystać z szatni w holu i pozostawić tam okrycie wierzchnie wraz z obuwiem zewnętrznym.
15. Osoby niepełnosprawne, poruszające się wyłącznie na wózku inwalidzkim zobowiązane są do zmiany wózka na wózek basenowy.
16. Wejście w strefę naliczania oraz przydział szafek odbywa się, przy użyciu urządzenia elektronicznego (pasek z wodoodpornym czujnikiem elektronicznym), który nabywa się w kasie.
17. Wyjście z pływalni jest możliwe jedynie po uprzednim rozliczeniu się w kasie.
18. W szatni należy pozostawić urządzenia mogące ulec uszkodzeniu (komórki, zegarki, itp.) oraz elementy o ostrych krawędziach mogące stanowić zagrożenie (biżuteria).
19. Osoby udające się na pływalnię powinni posiadać obuwie plażowe z tworzywa.
20. Dzieci do lat 3 mogą korzystać z pływalni tylko w specjalnych pielucho – majtkach.
21. Wszyscy znajdujący się na terenie pływalni muszą podporządkować się nakazom ratowników pełniących dyżur.
22. Przy korzystaniu z sauny oraz atrakcji wodnych, w tym w szczególności ze zjeżdżalni, należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania i do automatycznych sygnalizatorów urządzeń startowych.
23. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
24. Książka skarg i wniosków znajduje się w kasie biletowej.

Akapit nr - brak tytułu

 
ZASADY KORZYSTANIA Z HALI BASENOWEJ
  1. Osoby udające się na halę basenową powinny posiadać czyste obuwie plażowe, tzw. „klapki”.
  2. Przed wejściem na halę basenową, każdy użytkownik zobowiązany jest do starannego umycia całego ciała pod natryskiem oraz zdezynfekowania stóp.
  3. Na hali basenowej obowiązuje strój kąpielowy:
  • dla kobiet jedno lub dwuczęściowy,
  • dla mężczyzn kąpielówki przylegające do ciała,
  1. strój kąpielowy powinien spełniać wymogi higieniczne oraz estetyczno moralne, nie posiadać zamków błyskawicznych albo innych wstawek metalowych lub plastikowych, mogących stanowić zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa korzystającego jak również być przyczyną uszkodzeń elementów wyposażenia pływalni,
  2. stroje kąpielowe wykonane z materiału zawierającego w swym składzie ponad 50% tworzywa sztucznego, podczas korzystania np. ze zjeżdżalni pod wpływem tarcia i podwyższonej temperatury mogą ulec uszkodzeniu, za co pływalnia nie ponosi odpowiedzialności.
  1. Dzieci do lat 3 mogą korzystać z hali basenowej tylko w specjalnych pielucho – majtkach.
  2. Po wyjściu z toalety należy ponownie umyć się pod prysznicem, następnie zdezynfekować stopy.
  3. Osoby znajdujące się w złym stanie zdrowia, sprawności bądź samopoczucia, a także kobiety
    w ciąży, powinny korzystać z pływalni i jej urządzeń ze szczególną ostrożnością, stosownie do ich stanu zdrowia. Pływalnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki zdrowotne spowodowane korzystaniem z pływalni przez te osoby.
  4. Osoby nie umiejące pływać mogą korzystać wyłącznie ze stref dla osób nie umiejących pływać.
  5. Na hali basenowej zabrania się:
  • biegania, podskakiwania,
  • skoków do wody,
  • spożywania żywności oraz żucia gumy,
  • wszczynania fałszywych alarmów,
  • pozostawiania małych dzieci bez opieki,
  • używania przyniesionego sprzętu pływającego, w szczególności pontonów i materaców (za wyjątkiem sprzętu służącego do nauki pływania np.: dmuchane rękawki), chyba że są prowadzone zawody pod szyldem MOSiW.
  1. W razie niebezpieczeństwa ratownik może nakazać kąpiącym się natychmiastowe wyjście z wody.
  2. Wszyscy znajdujący się na terenie hali basenowej muszą podporządkować się poleceniom ratowników pełniących dyżur.
  3. Za szkody materialne odpowiedzialność ponosi sprawca.
  4. Za szkody spowodowane przez nieletnich odpowiadają rodzice lub opiekunowie.
  5. MOSiW nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe na skutek złamania niniejszych zasad.

Akapit nr - brak tytułu

 
ZASADY KORZYSTANIA  ZE  ZJEŻDŻALNI WODNEJ
1. Zjeżdżalnia jest dostępna dla wszystkich użytkowników pływalni - umiejących pływać, z zastrzeżeniem punktu 4.
2. Prawo do korzystania ze zjeżdżalni mają osoby, które dokonały opłaty wstępu na pływalnię oraz spełniają warunki określone regulaminem pływalni i niniejszymi zasadami korzystania ze zjeżdżalni.
3. Osoby korzystające ze zjeżdżalni zobowiązane są bezwzględnie stosować się do poleceń ratowników oraz innych osób funkcyjnych pływalni.
4. Zabrania się korzystania ze zjeżdżalni dzieciom do lat 8.
5. Podczas wchodzenia na platformę zjeżdżalni należy zachować szczególną ostrożność. Zabrania się biegania po schodach, przepychania, itp.
6. Zauważone w trakcie zjazdu usterki techniczne zjeżdżalni należy zgłosić niezwłocznie dyżurującemu ratownikowi.
7. Ślizgi winny być wykonywane z zachowaniem szczególnych warunków bezpieczeństwa, i tak:
 ślizg można rozpocząć pojedyńczo w chwili zapalenia się zielonego światła, po sprawdzeniu czy w rynnie płynie woda,
 zjazd powinien odbywać się w pozycji leżącej z nogami skierowanymi w dół,
 po zakończeniu ślizgu, należy natychmiast usunąć się sprzed wylotu rury, robiąc miejsce do „wodowania” następnemu użytkownikowi oraz należy bezzwłocznie opuścić lądowisko zjeżdżalni.
8. Zabrania się w szczególności:
 rozpoczynania ślizgu, gdy pali się czerwone światło,
 wskakiwania do rynny z rozbiegu,
 wykonywania ślizgu w pozycjach innych niż dozwolone,
 chwytania rękami rynny w czasie zjazdu, wnoszenia do rynny jakichkolwiek przedmiotów czy „uprawiania” niebezpiecznych zabaw, np. wyścigów, zjazdów grupami,
 zatrzymywania się i stawania w zjeżdżalni,
 posiadania na ubiorze kąpielowym elementów metalowych.
9. Korzystającym ze zjeżdżalni nie wolno powodować sytuacji stwarzających niebezpieczeństwo dla siebie i innych osób.
10. Niewskazane jest korzystanie ze zjeżdżalni osobom m.in. ze schorzeniami serca i układu krążenia, epilepsją oraz szczególnie wrażliwym na nagłe przeciążenia.
11. Osobom, które nie przestrzegają postanowień niniejszych zasad, grozi zakaz dalszych zjazdów, 
a w przypadkach rażącego naruszenia zasad korzystania – wydalenie z hali basenowej.
12. Ogólne zasady korzystania ze zjeżdżalni dodatkowo określa plansza informacyjna przy zjeżdżalni, z którą należy się zapoznać i postępować zgodnie z jej wskazaniami.
13. Zabrania się wnoszenia na zjeżdżalnię jakichkolwiek przedmiotów oraz powodowania niebezpiecznych sytuacji zagrażających własnemu bezpieczeństwu i innych osób korzystających ze zjeżdżalni.
14. Osoby korzystające ze zjeżdżalni wodnej deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do korzystania z tego typu urządzenia i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia. 
15. Osoby naruszające porządek lub zapisy niniejszych zasad będą usunięte z obiektu bez prawa zwrotu wcześniej uiszczonych opłat.
16. Korzystanie ze zjeżdżalni jest równoznaczne z tym, że osoba zapoznała się i akceptuje wszystkie powyższe punkty.
17. MOSiW nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe na skutek złamania niniejszych zasad.
18. MOSiW zastrzega sobie prawo wyłącznej interpretacji zapisów niniejszych zasad.

Akapit nr - brak tytułu

 
 
ZASADY DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH
W celu stworzenia dzieciom i młodzieży szkolnej warunków bezpiecznego i przyjemnego spędzania czasu w obiekcie, nieodzowne jest zapewnienie ze strony organizatora - właściwej opieki i nadzoru przez upoważnionych do tego wychowawców lub opiekunów.
1. Co najmniej jeden opiekun powinien sprawować opiekę nad grupą liczącą nie więcej niż 15 osób. W odniesieniu do grup  osób niepełnosprawnych liczba opiekunów zależna jest od stanu niepełnosprawności podopiecznych.
2. Grupy przedszkolne powinny korzystać przede wszystkim z brodzika do zabaw dziecięcych. Korzystanie przez dzieci przedszkolne z innych zbiorników wodnych w hali basenowej 
z wyłączeniem basenu sportowego może mieć miejsce wyłącznie pod opieką osób dorosłych.
3. W czasie całego pobytu na terenie pływalni opiekunowie obowiązani są dopilnować, by uczestnicy grupy zachowywali się spokojnie i kulturalnie, nie hałasowali i nie niszczyli urządzeń oraz mienia znajdującego się na terenie obiektu.
4. Opiekunowie grup zorganizowanych wchodzą na halę basenową bezpłatnie.
5. Opiekunowie w szczególności osób niepełnoletnich oraz niepełnosprawnych zobowiązani są przez cały pobyt w hali basenowej przebywać razem z grupą oraz kontrolować zachowanie jej uczestników.
6. Do obowiązków opiekunów grup w szczególności należy:
a) wprowadzenie grupy do holu głównego pływalni i wskazanie miejsca oczekiwania na wejście do szatni, 
b) załatwienie w kasie pływalni wszystkich formalności związanych z wejściem na pływalnię oraz pobranie kluczyków od szafek odzieżowych oraz pasków z wodoodpornym czujnikiem elektronicznym,
c) przekazanie pasków z kluczykami do szafek uczestnikom grupy oraz pouczenie o sposobie korzystania z szafek i pasków,
d) wprowadzenie grupy do szatni i dopilnowanie przebrania się w stroje kąpielowe, umieszczenie odzieży w szafkach oraz właściwego zamknięcia szafek,
e) przeprowadzenie grupy z szatni do pomieszczeń  natryskowych i sanitariatów,
f) dopilnowanie umycia całego ciała przez uczestników grupy pod prysznicami, wskazanie sanitariatów i toalet oraz zwrócenia uwagi na obowiązek korzystania z sanitariatów  i  toalet w  czasie całego pobytu w  hali basenowej,
g) przeprowadzenie grupy z natrysków i sanitariatów do hali basenowej,
h) zgłoszenie najbliższemu ratownikowi faktu wprowadzenia grupy do hali basenowej,  
i) kontrola zachowania uczestników grupy w czasie całego pobytu w hali basenowej i podejmowanie w razie  potrzeby działań zmierzających do utrzymania porządku oraz  przeciwdziałanie  przypadkom  niszczenia  mienia lub urządzeń  pływalni,
j) zarządzanie zbiórki i wyprowadzenie grupy z hali basenowej do pomieszczenia natrysków i sanitariatów po upływie wyznaczonego czasu pobytu,
k) dopilnowanie umycia całego ciała oraz zdezynfekowania stóp przez uczestników grupy po wyjściu z hali basenowej,
l) dopilnowanie opróżnienia i zamknięcia szafek odzieżowych oraz zabranie przez uczestników wszystkich  rzeczy osobistych,
m) zebranie od uczestników grupy, pasków z kluczykami od szafek odzieżowych i rozliczenie się z nich w kasie pływalni,
n) wyprowadzenie grupy do holu głównego pływalni.
7. W czasie całego pobytu grupy na pływalni opiekunowie grup zobowiązani są do kontrolowania 
i nadzorowania właściwego i bezpiecznego korzystania przez uczestników grupy z urządzeń pływalni, zwłaszcza ze zjeżdżalni wodnej.
8. MOSiW nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe na skutek złamania niniejszych zasad.
9. MOSiW zastrzega sobie prawo wyłącznej interpretacji zapisów niniejszych zasad.

Akapit nr - brak tytułu

 
ZASADY KORZYSTANIA Z JACUZZI
1. Każda osoba korzystając z jacuzzi ma obowiązek zapoznania się z niniejszymi zasadami.
2. Jacuzzi jest integralną częścią pływalni. Korzystających z niego obowiązuje regulamin ogólny pływalni oraz niniejsze zasady.
3. Korzystanie z jacuzzi odbywa się na własne ryzyko użytkownika.
4. Osoby z dysfunkcjami układów, w szczególności krążeniowego lub oddechowego, powinny korzystać z jacuzzi ze szczególną ostrożnością i po konsultacji lekarskiej.
5. Dzieci do lat 7 mogą korzystać z jacuzzi wyłącznie pod opieką rodziców lub dorosłych opiekunów.
6. Podczas wchodzenia do jacuzzi należy zachować szczególną ostrożność.
7. Pierwszeństwo w komunikacji ma osoba wychodząca z jacuzzi.
8. W jednej wannie jacuzzi może jednorazowo przebywać 6 osób.
9. Zabrania się powodowania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu osób korzystających 
z jacuzzi i pływalni lub mogących spowodować nieszczęśliwy wypadek, a w szczególności:
 wchodzenia i wychodzenia z jacuzzi w inny sposób niż schodkami,
 użytkowania jacuzzi, gdy jest wyłączona instalacja napowietrzająca,
 wchodzenia do jacuzzi, gdy dostęp zamknięty jest łańcuchem, liną, szlabanem lub w inny  widoczny sposób,
 wpychania osób do wanien jacuzzi,
 zatapiania kogokolwiek,
 wnoszenia do jacuzzi jakichkolwiek przedmiotów,
 zanurzania głowy,
 wylewania wody z jacuzzi,
 siadania na obrzeżu niecki jacuzzi. 
10. Wszystkie osoby korzystające z jacuzzi są zobowiązane bezwzględnie stosować się do poleceń ratowników i personelu technicznego pływalni.
11. W razie wypadku spowodowanego nieprzestrzeganiem zasad korzystania i regulaminu odpowiedzialność ponosi jego sprawca.
12. Osoby korzystające z jacuzzi deklarują pełna zdolność fizyczną i zdrowotną do korzystania 
z tego typu zabiegów i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia. 
13. Osoby naruszające porządek lub zapisy niniejszych zasad będą usunięte z obiektu bez prawa zwrotu wcześniej uiszczonych opłat.
14. Korzystanie z jacuzzi jest równoznaczne z tym, że osoba zapoznała się i akceptuje wszystkie powyższe punkty.
15. MOSiW nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe na skutek złamania niniejszych zasad.
16. MOSiW zastrzega sobie prawo wyłącznej interpretacji zapisów niniejszych zasad.

Akapit nr - brak tytułu

 
ZASADY KORZYSTANIA Z SAUNY
1. Z  sauny powinny korzystać wyłącznie osoby zdrowe.
2. Z  sauny nie mogą korzystać w szczególności:
 dzieci do lat 16,
 osoby, które wcześniej (przed wejściem na basen) spożywały alkohol,
 kobiety w ciąży,
 kobiety w czasie menstruacji.
3. Z sauny zaleca się korzystać w kostiumie bawełnianym. Korzystanie z sauny w stroju innym niż bawełniany spowodować może jego zniszczenie.
4. Z sauny nie powinno się również korzystać bezpośrednio po wzmożonym wysiłku fizycznym.
5. Przed „kąpielą” w saunie, ani w czasie jej trwania bezwzględnie zabrania się pić napojów alkoholowych.
6. Do sauny wchodzi się po dokładnym umyciu ciała.
7. Przed wejściem do strefy basenowej, po skorzystaniu z sauny, należy dokładnie umyć całe ciało pod natryskiem.
8. W saunie należy w szczególności siedzieć na ręczniku, w zrelaksowanej pozycji, 
9. Po opuszczeniu gorącego pomieszczenia zaleca się położyć w pozycji poziomej tak, aby krążenie mogło znowu się dostosować.
10. Po opuszczeniu sauny, a wyjściem do strefy basenowej, istnieje bezwzględny nakaz umycia całego ciała.
11. Po pobycie w saunie nie jest wskazane korzystanie z jacuzzi oraz nie zaleca się wysiłku fizycznego.
12. Osoby niepełnoletnie, powyżej 16 roku życia, mogą korzystać z sauny tylko i wyłącznie w towarzystwie dorosłego opiekuna.
13. Zaleca się wszystkim osobom korzystającym z sauny konsultacje z lekarzem przed skorzystaniem z sauny oraz po kilku pobytach w saunie w celu sprawdzenia wpływu sauny na stan zdrowia osób korzystających.
14. W saunie zabronione jest wnoszenie i polewanie pieca elektrycznego: wodą, olejkami lub inną cieczą.
15. Wszelkich regulacji urządzeń sauny, w szczególności regulacji nagrzewania pieca może dokonywać tylko pracownik obsługi.
16. Osoby przebywające w saunie deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do korzystania z tego typu zabiegów i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia.
17. Zobowiązuje się użytkowników sauny do przestrzegania porządku i utrzymania czystości użytkowanego pomieszczenia.
18. Przed wejściem do sauny należy zdjąć metalową biżuterię, aby uniknąć ewentualnego poparzenia.
19. W saunie nie należy przebywać w okularach i szkłach kontaktowych.
20. W razie złego samopoczucia należy bezzwłocznie nacisnąć przycisk alarmowy.  
21. Osoby naruszające porządek lub zapisy niniejszych zasad będą usunięte z obiektu bez prawa zwrotu wcześniej uiszczonych opłat.
22. Korzystanie z sauny jest równoznaczne z tym, że osoba zapoznała się i akceptuje wszystkie powyższe punkty.
23. MOSiW nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe na skutek złamania niniejszych zasad.
24. MOSiW zastrzega sobie prawo wyłącznej interpretacji zapisów niniejszych zasad.
« powrót do poprzedniej strony