Regulamin organizacyjny MOSiW
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Regulamin organizacyjny MOSiW
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-11-06 12:30:02 przez Anna Lisiecka
Akapit nr - brak tytułu
AKTUALNY SCHEMAT ORGANIZACYJNY - 13.12.2017 r.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Załącznik nr 1 do zarządzenia Nr 26/2017
Dyrektora Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu
z dnia 13.12.2017 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego
Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu
Dyrektora Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu
z dnia 13.12.2017 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego
Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
MIĘDZYRZECKIEGO OŚRODKA SPORTU I WYPOCZYNKU
W MIĘDZYRZECZU
§ 1
1. Regulamin organizacyjny Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku
w Międzyrzeczu, zwany dalej MOSiW, określa jego wewnętrzną organizację.
2. Siedzibą MOSiW jest Międzyrzecz, os. Kasztelańskie 8A.
3. Wszelkie pisma do MOSiW należy doręczać (kierować) do jego siedziby.
4. W siedzibie MOSiW znajduje się m. in. administracja /symbol A/ tj. sekretariat, gabinet Dyrektora MOSiW oraz dział kadr i płac /symbol KP/. Dział finansowo – księgowy /symbol FK/ znajduje się w odrębnym biurze, os. Kasztelańskie 8B.
5. W skład MOSiW wchodzą m.in. następujące obiekty: Hala Widowiskowo-Sportowa
w Międzyrzeczu /symbol HWS/, Pływalnia Miejska „Kasztelanka” w Międzyrzeczu /symbol PM/, Stadion Miejski im. dra Adama Szantruczka w Międzyrzeczu /symbol SM/, kąpielisko Ośrodka Wypoczynkowego „Głębokie” /symbol KOW/, Boisko Wielofunkcyjne „Orlik 2012” w Międzyrzeczu /symbol OR/, Boiska wielofunkcyjne w Bobowicku, Bukowcu, Kalsku, Kaławie, Kęszycy Leśnej /symbol BMiejscowość np. BBobowicko, BKalsko itd./.
1. Regulamin organizacyjny Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku
w Międzyrzeczu, zwany dalej MOSiW, określa jego wewnętrzną organizację.
2. Siedzibą MOSiW jest Międzyrzecz, os. Kasztelańskie 8A.
3. Wszelkie pisma do MOSiW należy doręczać (kierować) do jego siedziby.
4. W siedzibie MOSiW znajduje się m. in. administracja /symbol A/ tj. sekretariat, gabinet Dyrektora MOSiW oraz dział kadr i płac /symbol KP/. Dział finansowo – księgowy /symbol FK/ znajduje się w odrębnym biurze, os. Kasztelańskie 8B.
5. W skład MOSiW wchodzą m.in. następujące obiekty: Hala Widowiskowo-Sportowa
w Międzyrzeczu /symbol HWS/, Pływalnia Miejska „Kasztelanka” w Międzyrzeczu /symbol PM/, Stadion Miejski im. dra Adama Szantruczka w Międzyrzeczu /symbol SM/, kąpielisko Ośrodka Wypoczynkowego „Głębokie” /symbol KOW/, Boisko Wielofunkcyjne „Orlik 2012” w Międzyrzeczu /symbol OR/, Boiska wielofunkcyjne w Bobowicku, Bukowcu, Kalsku, Kaławie, Kęszycy Leśnej /symbol BMiejscowość np. BBobowicko, BKalsko itd./.
§ 2
1. MOSiW realizuje zadania wynikające ze Statutu oraz zadania zlecone przez Gminę Międzyrzecz w zakresie sportu, wypoczynku i rekreacji. MOSiW zarządza również
w imieniu Gminy Międzyrzecz terenami oraz obiektami rekreacyjnymi i sportowymi.
2. Warunki, szczegółowe zasady korzystania z poszczególnych obiektów, dni i godziny ich otwarcia określają regulacje wewnętrzne tych obiektów.
1. MOSiW realizuje zadania wynikające ze Statutu oraz zadania zlecone przez Gminę Międzyrzecz w zakresie sportu, wypoczynku i rekreacji. MOSiW zarządza również
w imieniu Gminy Międzyrzecz terenami oraz obiektami rekreacyjnymi i sportowymi.
2. Warunki, szczegółowe zasady korzystania z poszczególnych obiektów, dni i godziny ich otwarcia określają regulacje wewnętrzne tych obiektów.
§ 3
1. Na strukturę organizacyjną MOSiW składają się następujące stanowiska pracy:
a) Dyrektor,
b) Kierownik ds. obiektów sportowych i wypoczynkowych,
c) Główny księgowy,
d) Starszy inspektor,
e) Księgowy,
f) Kierownik-gospodarz obiektu,
g) Menadżer sportu,
h) Kancelista,
i) Kasjer,
j) Pracownik zaplecza sportowego,
k) Ratownik/Młodszy ratownik,
l) Konserwator,
m) Rzemieślnik-specjalista,
n) Sprzątaczka.
2. Podział zadań i obowiązków na poszczególnych stanowiskach ustala Dyrektor MOSiW.
3. Strukturę organizacyjną MOSiW określa schemat organizacyjny, który jest załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu.
4. Do realizacji zadań przewiduje się możliwość tworzenia działów w ramach funkcjonowania MOSiW.
1. Na strukturę organizacyjną MOSiW składają się następujące stanowiska pracy:
a) Dyrektor,
b) Kierownik ds. obiektów sportowych i wypoczynkowych,
c) Główny księgowy,
d) Starszy inspektor,
e) Księgowy,
f) Kierownik-gospodarz obiektu,
g) Menadżer sportu,
h) Kancelista,
i) Kasjer,
j) Pracownik zaplecza sportowego,
k) Ratownik/Młodszy ratownik,
l) Konserwator,
m) Rzemieślnik-specjalista,
n) Sprzątaczka.
2. Podział zadań i obowiązków na poszczególnych stanowiskach ustala Dyrektor MOSiW.
3. Strukturę organizacyjną MOSiW określa schemat organizacyjny, który jest załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu.
4. Do realizacji zadań przewiduje się możliwość tworzenia działów w ramach funkcjonowania MOSiW.
§ 4
1. MOSiW kieruje jego Dyrektor.
2. Zadania i kompetencje Dyrektora określone są w Statucie MOSIW.
3. Dyrektor podpisuje pisma wychodzące na zewnątrz, z tym, że kierownicy obiektów mogą zgodnie z zakresem obowiązków lub po uzgodnieniu z Dyrektorem – podpisywać pisma w sprawach podległych im obiektów.
4. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Kierownik ds. obiektów sportowych
i wypoczynkowych lub inny upoważniony pracownik.
1. MOSiW kieruje jego Dyrektor.
2. Zadania i kompetencje Dyrektora określone są w Statucie MOSIW.
3. Dyrektor podpisuje pisma wychodzące na zewnątrz, z tym, że kierownicy obiektów mogą zgodnie z zakresem obowiązków lub po uzgodnieniu z Dyrektorem – podpisywać pisma w sprawach podległych im obiektów.
4. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Kierownik ds. obiektów sportowych
i wypoczynkowych lub inny upoważniony pracownik.
§ 5
Do zadań Kierownika ds. obiektów sportowych i wypoczynkowych należy w szczególności:
1) kierowanie i nadzór nad działalnością podległych obiektów,
2) prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych dotyczących podległych obiektów,
3) kontrola wydatków oraz zakupów bieżących dotyczących podległych obiektów,
4) utrzymanie bazy technicznej wyznaczonych obiektów,
5) kierowanie i nadzór nad podległymi pracownikami.
Do zadań Kierownika ds. obiektów sportowych i wypoczynkowych należy w szczególności:
1) kierowanie i nadzór nad działalnością podległych obiektów,
2) prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych dotyczących podległych obiektów,
3) kontrola wydatków oraz zakupów bieżących dotyczących podległych obiektów,
4) utrzymanie bazy technicznej wyznaczonych obiektów,
5) kierowanie i nadzór nad podległymi pracownikami.
§ 6
1) Do zadań Głównego księgowego należy w szczególności:
a) prowadzenie całości spraw budżetowo-finansowych,
b) dokonywanie kontroli przeprowadzanych operacji gospodarczych,
c) prowadzenie rachunkowości MOSiW zgodnie z obowiązującymi przepisami,
d) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
e) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
f) sporządzanie sprawozdań, rozliczeń MOSiW,
g) nadzór nad przestrzeganiem racjonalnej gospodarki finansowej.
2) Główny księgowy wykonuje zadania przy pomocy Księgowego.
1) Do zadań Głównego księgowego należy w szczególności:
a) prowadzenie całości spraw budżetowo-finansowych,
b) dokonywanie kontroli przeprowadzanych operacji gospodarczych,
c) prowadzenie rachunkowości MOSiW zgodnie z obowiązującymi przepisami,
d) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
e) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
f) sporządzanie sprawozdań, rozliczeń MOSiW,
g) nadzór nad przestrzeganiem racjonalnej gospodarki finansowej.
2) Główny księgowy wykonuje zadania przy pomocy Księgowego.
§ 7
Do zadań Starszego inspektora należy w szczególności:
1) prowadzenie całości spraw kadrowo-płacowych, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych związanych z pracownikami MOSiW,
2) nadzór nad sekretariatem MOSiW,
Do zadań Starszego inspektora należy w szczególności:
1) prowadzenie całości spraw kadrowo-płacowych, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych związanych z pracownikami MOSiW,
2) nadzór nad sekretariatem MOSiW,
§ 8
Do zadań Księgowego należy w szczególności:
1) dekretowanie i księgowanie dokumentów finansowych,
2) prowadzenie kasy głównej MOSiW,
3) prowadzenie ewidencji i dokumentacji środków trwałych i wyposażenia.
Do zadań Księgowego należy w szczególności:
1) dekretowanie i księgowanie dokumentów finansowych,
2) prowadzenie kasy głównej MOSiW,
3) prowadzenie ewidencji i dokumentacji środków trwałych i wyposażenia.
§ 9
Do zadań Kierownika – gospodarza obiektu należy w szczególności:
1) kierowanie i nadzór nad działalnością podległych obiektów,
2) prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych dotyczących podległych obiektów,
3) kontrola wydatków oraz zakupów bieżących dotyczących podległych obiektów,
4) utrzymanie bazy technicznej wyznaczonych obiektów,
5) kierowanie i nadzór nad podległymi pracownikami.
Do zadań Kierownika – gospodarza obiektu należy w szczególności:
1) kierowanie i nadzór nad działalnością podległych obiektów,
2) prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych dotyczących podległych obiektów,
3) kontrola wydatków oraz zakupów bieżących dotyczących podległych obiektów,
4) utrzymanie bazy technicznej wyznaczonych obiektów,
5) kierowanie i nadzór nad podległymi pracownikami.
§ 10
Do zadań Menadżera sportu należy w szczególności:
1) koordynacja zajęć sportowych na obiektach sportowych MOSiW,
2) sporządzanie kalendarza imprez MOSiW,
3) organizacja imprez sportowych.
Do zadań Menadżera sportu należy w szczególności:
1) koordynacja zajęć sportowych na obiektach sportowych MOSiW,
2) sporządzanie kalendarza imprez MOSiW,
3) organizacja imprez sportowych.
§ 11
Do zadań Kancelisty należy w szczególności:
1) obsługa sekretariatu MOSiW,
2) prowadzenie spraw administracyjnych,
3) przyjmowanie korespondencji.
Do zadań Kancelisty należy w szczególności:
1) obsługa sekretariatu MOSiW,
2) prowadzenie spraw administracyjnych,
3) przyjmowanie korespondencji.
§ 12
Do zadań Kasjera należy w szczególności:
1) dokonywanie operacji kasowych, zabezpieczenie i przechowywanie gotówki,
2) czuwanie nad właściwym przebiegiem operacji kasowych.
Do zadań Kasjera należy w szczególności:
1) dokonywanie operacji kasowych, zabezpieczenie i przechowywanie gotówki,
2) czuwanie nad właściwym przebiegiem operacji kasowych.
§ 13
Do zadań Pracownika zaplecza sportowego należy w szczególności:
1) wykonywanie napraw sprzętu i infrastruktury sportowej będącej w dyspozycji MOSiW,
2) czynny udział przy organizacji i realizacji zajęć i imprez sportowo-rekreacyjnych.
Do zadań Pracownika zaplecza sportowego należy w szczególności:
1) wykonywanie napraw sprzętu i infrastruktury sportowej będącej w dyspozycji MOSiW,
2) czynny udział przy organizacji i realizacji zajęć i imprez sportowo-rekreacyjnych.
§ 14
Do zadań Ratownika/Młodszego ratownika należy w szczególności nadzór nad bezpieczeństwem osób korzystających z pływalni.
§ 15
Do zadań Konserwatora należy w szczególności:
1) prowadzenie stałej i systematycznej kontroli stanu technicznego w wyznaczonym obiekcie,
2) dokonywanie napraw i konserwacji sprzętów i urządzeń.
Do zadań Ratownika/Młodszego ratownika należy w szczególności nadzór nad bezpieczeństwem osób korzystających z pływalni.
§ 15
Do zadań Konserwatora należy w szczególności:
1) prowadzenie stałej i systematycznej kontroli stanu technicznego w wyznaczonym obiekcie,
2) dokonywanie napraw i konserwacji sprzętów i urządzeń.
§ 16
Do zadań Rzemieślnika-specjalisty należy w szczególności:
1) systematyczna kontrola stanu technicznego wyznaczonego obiektu,
2) dokonywanie bieżących napraw sprzętów, urządzeń i infrastruktury.
Do zadań Rzemieślnika-specjalisty należy w szczególności:
1) systematyczna kontrola stanu technicznego wyznaczonego obiektu,
2) dokonywanie bieżących napraw sprzętów, urządzeń i infrastruktury.
§ 17
Do zadań Sprzątaczki należy w szczególności:
1) utrzymanie czystości i porządku w wyznaczonym obiekcie,
2) dokonywanie kontroli obiektu oraz zgłaszanie usterek przełożonemu.
Do zadań Sprzątaczki należy w szczególności:
1) utrzymanie czystości i porządku w wyznaczonym obiekcie,
2) dokonywanie kontroli obiektu oraz zgłaszanie usterek przełożonemu.
§ 18
Niezależnie od zadań pracowników MOSiW przewidzianych w niniejszym regulaminie organizacyjnym, opracowuje się dla każdego pracownika zakres czynności. Zakres czynności na piśmie przedkłada się pracownikowi.
Niezależnie od zadań pracowników MOSiW przewidzianych w niniejszym regulaminie organizacyjnym, opracowuje się dla każdego pracownika zakres czynności. Zakres czynności na piśmie przedkłada się pracownikowi.
§ 19
1. Dyrektor lub upoważniona przez niego osoba przyjmuje w sprawach skarg i wniosków
w każdy poniedziałek w godzinach 9.00 – 12.00.
2. Dyrektor lub upoważniona przez niego osoba, gdy w poniedziałek przypada dzień ustawowo wolny od pracy, przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w następnym dniu roboczym w godzinach 9.00 – 12.00.
3. W siedzibie MOSiW przyjmowane są pisemne skargi i wnioski codziennie w godzinach pracy administracji.
1. Dyrektor lub upoważniona przez niego osoba przyjmuje w sprawach skarg i wniosków
w każdy poniedziałek w godzinach 9.00 – 12.00.
2. Dyrektor lub upoważniona przez niego osoba, gdy w poniedziałek przypada dzień ustawowo wolny od pracy, przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w następnym dniu roboczym w godzinach 9.00 – 12.00.
3. W siedzibie MOSiW przyjmowane są pisemne skargi i wnioski codziennie w godzinach pracy administracji.
§ 20
1. Kontrolę zarządczą w MOSiW stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny, adekwatny, skuteczny i terminowy, we wszystkich jego aspektach funkcjonowania i warunkach działania.
2. Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
a) zgodności działalności z obowiązującymi przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
b) skuteczności i efektywności działania;
c) wiarygodności sprawozdań, w tym sprawozdań finansowych;
d) ochrony wszystkich rodzajów zasobów;
e) przestrzegania i promowania wartości etycznych i zasad etycznego postępowania;
f) efektywności i skuteczności przepływu informacji;
g) zarządzania ryzykiem.
3. System kontroli zarządczej w MOSiW obejmuje:
a) samokontrolę,
b) kontrolę wewnętrzną,
c) kontrolę zewnętrzną,
d) kontrolę finansową,
e) audyt wewnętrzny z Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu,
f) nadzór sprawowany przez:
- kadrę kierowniczą zgodnie z podziałem kompetencji i zadań,
- Burmistrza Międzyrzecza poprzez upoważnionych pracowników w zakresie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi Gminy Międzyrzecz.
4. Szczegółowe zasady funkcjonowania kontroli zarządczej określa Dyrektor MOSiW
w drodze odrębnego zarządzenia.
1. Kontrolę zarządczą w MOSiW stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny, adekwatny, skuteczny i terminowy, we wszystkich jego aspektach funkcjonowania i warunkach działania.
2. Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
a) zgodności działalności z obowiązującymi przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
b) skuteczności i efektywności działania;
c) wiarygodności sprawozdań, w tym sprawozdań finansowych;
d) ochrony wszystkich rodzajów zasobów;
e) przestrzegania i promowania wartości etycznych i zasad etycznego postępowania;
f) efektywności i skuteczności przepływu informacji;
g) zarządzania ryzykiem.
3. System kontroli zarządczej w MOSiW obejmuje:
a) samokontrolę,
b) kontrolę wewnętrzną,
c) kontrolę zewnętrzną,
d) kontrolę finansową,
e) audyt wewnętrzny z Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu,
f) nadzór sprawowany przez:
- kadrę kierowniczą zgodnie z podziałem kompetencji i zadań,
- Burmistrza Międzyrzecza poprzez upoważnionych pracowników w zakresie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi Gminy Międzyrzecz.
4. Szczegółowe zasady funkcjonowania kontroli zarządczej określa Dyrektor MOSiW
w drodze odrębnego zarządzenia.
Dyrektor
Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu
(-) Grzegorz Rydzanicz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu
(-) Grzegorz Rydzanicz