Regulaminy i zasady korzystania z obiektów zarządzanych przez MOSiW
Szczegóły informacji
Regulamin kąpieliska położonego nad jeziorem Głębokie oraz regulamin placu zabaw i siłowni plenerowej na Ośrodku Wypoczynkowym Głębokie
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-10-13 13:41:30 przez Anna Lisiecka, informacja należąca do archiwum
Akapit nr - brak tytułu
Regulamin kąpieliska położonego nad jeziorem Głębokie
- Kąpielisko jest terenem przeznaczonym do wypoczynku i rekreacji.
- Kąpielisko funkcjonuje w okresie letnim, ustalonym w odrębnej uchwale. Szczegółowe godziny funkcjonowania kąpieliska podane są na tablicach informacyjnych.
- Osoby korzystające z kąpieliska obowiązane są stosować się do poleceń ratowników.
- Sygnalizacja flagowa funkcjonująca na kąpielisku:
- 1) kolor biały - oznacza zezwolenie na kąpiel w granicach kąpieliska
- 2) kolor czerwony - oznacza zakaz kąpieli
- 3) brak flagi – oznacza brak dyżuru ratowniczego.
- Obszar przeznaczony do kąpieli określony jest:
- 1) bojami czerwonymi - dla nieumiejących pływać
- 2) bojami żółtymi - dla umiejących pływać
- 3) brodzik dla dzieci oznaczony bojami w kolorze białym oraz dodatkowo otoczony siatką.
- Sygnałem do natychmiastowego wyjścia z wody jest wywieszenie czerwonej flagi przez ratowników i dźwięk gwizdka lub syreny.
- W celu zwiększenia bezpieczeństwa kąpiących się na kąpielisku opiekun zorganizowanej grupy dzieci, zgłasza ratownikowi zamiar wprowadzenia grupy dzieci do wody.
- Dzieci do lat 13 mogą przebywać na kąpielisku jedynie pod opieką osób pełnoletnich.
- Osobom znajdującym się na terenie kąpieliska nie wolno:
- 1) wchodzić do wody w strefie oznaczonej bojami żółtymi, jeżeli nie umieją pływać
- 2) wchodzić do wody wbrew zakazowi ratowników, w czasie, gdy wywieszona jest czerwona flaga oraz w czasie prowadzenia akcji ratowniczej
- 3) przekraczać strefy oznaczonej bojami żółtymi
- 4) zachowywać się w sposób zagrażający bezpieczeństwu własnemu oraz innych użytkowników kąpieliska
- 5) ustawiać leżaków na pomostach kąpieliska
- 6) korzystać ze sprzętu pływającego w strefie wyznaczonej do kąpieli, w szczególności dotyczy to pontonów
- 7) wrzucać i popychać innych osób do wody
- 8) skakać z pomostów do wody i przepływać pod pomostami
- 9) zaśmiecać terenu kąpieliska
- 10) łowić ryb w obszarze kąpieliska, w godzinach jego funkcjonowania
- 11) wjeżdżać i wprowadzać pojazdów na pomosty kąpieliska
- 12) wnosić i spożywać napojów alkoholowych oraz środków odurzających i psychoaktywnych
- 13) załatwiać potrzeb fizjologicznych poza WC
- 14) używać w czasie kąpieli mydła, szamponów i innych środków higieny osobistej
- 15) rozstawiać namiotów oraz nocować
- 16) niszczyć urządzeń i sprzętu znajdującego się na kąpielisku
- 17) zakłócać spokoju innym osobom przebywającym na kąpielisku
- 18) wprowadzać psów i innych zwierząt.
- Osoby naruszające porządek publiczny lub przepisy niniejszego regulaminu będą wypraszane/usuwane z terenu kąpieliska.
- Skargi i wnioski w sprawach funkcjonowania kąpieliska można składać w siedzibie Międzyrzeckiego Ośrodka Sportu i Wypoczynku w Międzyrzeczu, Os. Kasztelańskie 8A, e-mail: , tel. 95 742 73 80.
Akapit nr - brak tytułu
Regulamin korzystania z placu zabaw, których administratorem jest Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypoczynku
- Plac zabaw jest ogólnodostępnym terenem przeznaczonym do zabaw, rekreacji i wypoczynku dzieci i młodzieży.
- Administratorem placu zabaw jest Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypoczynku, Os. Kasztelańskie 8A, 66-300 Międzyrzecz, tel. 95 742 73 80.
- Korzystanie z poszczególnych urządzeń zabawowych powinno być dostosowane do rozwoju psychofizycznego dziecka, a oceny tego faktu powinni dokonywać rodzice lub opiekunowie dziecka.
- Dzieci poniżej 7 lat mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką rodziców lub opiekunów.
- Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł zachowania:
- 1) w pobliżu urządzeń zabawowych zabrania się jazdy na deskorolkach, rowerach lub motorowerach
- 2) zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych, szczególnie dotyczy to huśtawek, przeplotni, drabinek, bramek i dachów domków
- 3) zabrania się jednoczesnego korzystania z huśtawek, ważek i karuzeli przez więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu.
- Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
- 1) przebywania osób pod wpływem alkoholu lub pod działaniem innych środków odurzających
- 2) wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych oraz zażywania środków odurzających
- 3) palenia wyrobów tytoniowych
- 4) niszczenia sprzętu i urządzeń oraz innych elementów wyposażenia placu zabaw
- 5) zaśmiecania terenu
- 6) niszczenia zieleni
- 7) wprowadzania zwierząt
- 8) wjazdu pojazdami silnikowymi w rozumieniu ustawy prawo o ruchu drogowym
- 9) okazywania agresji wobec dzieci korzystających z urządzeń (bicia, popychania i innych czynności)
- 10) korzystania z urządzeń zabawowych przez osoby dorosłe
- 11) zakłócania spokoju i porządku publicznego
- 12) gry w piłkę nożną i inne gry zespołowe poza miejscami do tego wyznaczonymi przez administratora
- 13) prowadzenia działalności handlowej i umieszczania reklam bez pozwolenia administratora
- 14) organizacji jakichkolwiek imprez bez zgody administratora
- 15) korzystania z uszkodzonych lub niesprawnych urządzeń zabawowych
- 16) samodzielnej naprawy uszkodzonych lub niesprawnych urządzeń.
- Zabrania się przebywania na terenie placu zabaw podczas wykonywania prac konserwatorskich lub innych wynikających z decyzji administratora.
- O wszelkich aktach wandalizmu, uszkodzeniach urządzeń, łamaniu regulaminu lub innych niebezpiecznych zdarzeniach mających miejsce na terenie placu zabaw należy poinformować administratora.
Akapit nr - brak tytułu
Regulamin korzystania z siłowni plenerowej, których administratorem jest Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypopczynku
- Siłownia plenerowa jest ogólnodostępnym terenem przeznaczonym do zabawy, rekreacji i wypoczynku.
- Administratorem siłowni plenerowej jest Międzyrzecki Ośrodek Sportu i Wypoczynku, Os. Kasztelańskie 8A, 66-300 Międzyrzecz, tel. 95 742 73 80.
- Osoby korzystające z siłowni plenerowej zobowiązane są do zapoznania się z niniejszym regulaminem i przestrzegania ustalonych zasad.
- Każda osoba korzystająca pierwszy raz z urządzeń siłowni ma obowiązek zapoznać się z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzenia i sposobem wykonywania ćwiczeń, zamieszczonym na każdym urządzeniu.
- Zabrania się korzystania z urządzeń w przypadku braku instrukcji korzystania z urządzenia. O fakcie tym należy powiadomić administratora.
- Przed przystąpieniem do ćwiczeń należy sprawdzić stan techniczny urządzenia – usterki należy zgłaszać administratorowi. Zabrania się korzystania z urządzeń niesprawnych i uszkodzonych.
- Osoby poniżej 12 roku życia mogą korzystać z siłowni wyłącznie pod opieką i na odpowiedzialność rodziców lub opiekunów.
- Z urządzeń siłowni plenerowej należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem i z zachowaniem ogólnych zasad bezpieczeństwa.
- Osoby korzystające z siłowni niezgodnie z regulaminem, ćwiczą na własną odpowiedzialność.
- Osoby z problemami zdrowotnymi, przed przystąpieniem do ćwiczeń powinny skonsultować się z lekarzem.
- Na terenie siłowni plenerowej zabrania się w szczególności:
- 1) przebywania osobom pod wpływem alkoholu lub pod działaniem innych środków odurzających
- 2) wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych oraz zażywania środków odurzających
- 3) palenia wyrobów tytoniowych
- 4) niszczenia sprzętu i urządzeń oraz innych elementów wyposażenia siłowni
- 5) zaśmiecania terenu
- 6) niszczenia zieleni
- 7) wprowadzania zwierząt
- 8) wjazdu pojazdami silnikowymi w rozumieniu ustawy prawo o ruchu drogowym
- 9) zakłócania spokoju i porządku publicznego
- 10) gry w piłkę nożną i inne gry zespołowe
- 11) prowadzenia działalności handlowej i umieszczania reklam bez pozwolenia administratora
- 12) organizacji jakichkolwiek imprez bez zgody administratora
- 13) samodzielnej naprawy uszkodzonych lub niesprawnych urządzeń.
- Zabrania się przebywania na terenie siłowni podczas wykonywania prac konserwatorskich lub innych wynikających z decyzji administratora.
- O wszelkich aktach wandalizmu, uszkodzeniach urządzeń, łamaniu regulaminu lub innych niebezpiecznych zdarzeniach mających miejsce na terenie siłowni należy poinformować administratora.